31 mar. 2010

50 de chestii sportive pe care sa le faci

Am dat zilele trecute peste un articol mai vechi care mi s-a parut foarte tare. Seamana mult cu o promisiune pe care mi-am facut-o odata, cand eram mai mic si mai putin umblat prin lume. Dar despre ce e vorba?

Autorul articolului s-a gandit la 50 de evenimente/chestii sportive pe care un pasionat adevarat de sport ar trebui sa le faca in decursul vietii, pentru a se putea bucura de cele mai tari senzatii ale genului. Le-am citit pe toate cele puse in articol - unele relevante, altele mai putin (ce-i drept, aici nu pot sa nu fiu subiectiv). Aici e lista:

http://observer.guardian.co.uk/osm/story/0,,1182710,00.html


Revenind acum la acele ganduri pe care le aveam in urma cu mai multi ani - era vorba de o hotarare luata (la un mod foarte serios, pot spune) ca voi ajunge sa vad de la fata locului mari evenimente sportive, mai ales meciuri de fotbal, intre echipe de renume, in locatii de legenda. Un meci de-al lui Liverpool pe Anfield, un El Clasico spaniol, un derby al Cetatii Eterne intre Roma si Lazio etc. Imi amintesc ca imi sclipeau ochii atunci, demult, cand ma imaginam acolo, pe stadioanele lumii, bucurandu-ma de spectacolul grozav ce se desfasura in fata mea. Ce frumos ar fi!, imi ziceam.

Ei bine, din lista aparuta in The Observer, am bifat deja doua puncte: cel cu weekend-ul plin de evenimente sportive si cel cu scufundarile din zona Dahab-Sharm El-Sheikh (chiar daca in cazul meu a fost vorba de snorkeling, si nu chiar diving). Ce mandru am fost cand mi-am dat seama ca ma incadrez, intr-un fel sau altul, in lista cu pricina!

Luand cealalta lista (cea imaginara, creatie proprie), inca n-am bifat nici un eveniment exact cum aparea el acolo, insa am reusit sa marchez alte chestii semnificative: inca de acum 5 ani am vazut echipa nationala de fotbal a Romaniei pe stadion, le-am vazut apoi si pe cele de handbal sau rugby, am fost la meciuri de tenis pe arena mare din Bucuresti si la hochei pe patinoar, am fost la meciuri de fotbal din cupele europene (o gramada, chiar), i-am vazut de aproape pe cei de la FC Liverpool si, poate cel mai important, am avut onoarea sa ajung pe unul din marile stadioane ale lumii, la un meci de seama: la inceput de martie, pe Stade de France, la Franta - Spania, cu spaniolii aratand un mic regal fotbalistic.

Vreau mai mult acum. Vreau sa vad si sa traiesc mai multe senzatii puternice, indiferent pe care din listele de mai sus ar fi evenimentul la care as ajunge. De fapt, nici macar nu trebuie sa fie pe lista - important e sa existe acea placere, acea scanteie care sa te faca sa pulsezi si tu odata cu spectacolul din fata ta.

Va urma...

Niciun comentariu: